Porodica je prva sredina u kojoj dete dobija podsticaje za razvoj,stice prva saznanja o sebi.
Predskolsko vaspitanje i obrazovanje je nastavak porodicnog vaspitanja.Iz tog razloga,ukljucivanje roditelja u zivot vrtica je neophodan.Saradnja pordice i vrtica se gradi na temelju partnerskog odnosa.Potrebno je negovati poverenje i komunikaciju kroz razmenu saznanja i informacija.
Potrebno je razumeti i uskladiti postupke i ostvariti jedinstvo stavova u pogledu vaspitanja i odrastanja dece izmedju roditelja i vaspitaca.
Saradnja sa porodicom se odvija u vidu neposredne komunikacije prilikom dovodjenja i odvodjenja deteta,poseta vrticu,porodici,individualnih sastanka,sastanka sa manjim grupama roditelja kao i roditeljskih sastanaka.
Komunikacija se moze odvijati i pisanim putem:informatora o programu,izvestaja,decijih produkata,poruka i obavestenjima na panoima,putem e-mail adrese,itd.
Roditelji se mogu ukljuciti u saradnju tako sto ce neposredno ucestvovati u zivotu vrtica.Kako?

-Kao posmatraci-analiziraju i prate aktivnosti.
-Kao volonteri-prate vaspitno obrazovni rad,zajedno uredjuju panoe,kreiraju igre,igraju se sa decom.
-Kao inovatori-smisljaju igre,dizajniraju prostor,izradjuju zbirke,oglase,reklame…
-Kao prenosioci iskustva-prenose iskustava iz zivota,sa radnog mesta…
-Kao aktivni ucesnici-u pripremi proslava u vrticu.
Samim ukljucivanjem roditelja u saradnju,oni uzimaju ucesce u zivotnom iskustvu svoje dece.

Leave Your Reply